KGHM ECOREN

REN I EKOLOGIA

Firma z Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź SA. Do niedawna jedyny w Europie producent renu i innych metali rzadkich z własnych źródeł, działa również w obszarze ekologicznego przetwarzania odpadów przemysłowych.

Ren należy do najdroższych metali. Opracowanie własnej, innowacyjnej technologii pozyskiwania związków renu z produktów ubocznych przerobu miedzi dało spółce KGHM Metale DSI (wkrótce KGHM Ecoren) przewagę konkurencyjną. Otworzyło pole do współpracy z globalnymi gigantami, takimi jak Rolls-Royce, Johnson Matthey czy Ultramet.
U podstaw rebrandingu leżała nowa strategia związana nie tylko z projektem ekspansji handlowej ale również z planami działalności przetwórczej i proekologicznej. Nazwa „KGHM Metale DSI” miała charakter funkcjonalny i opisowy, dlatego zmieniona została na bardziej marketinowy KGHM Ecoren. „Ecoren” to nazwa własna dająca bezpośrednie skojarzenia z podstawową aktywnością firmy. To także dobry nośnik przekazu wartości i wizji marki.

W procesie projektowania doszliśmy do wniosku, że graficzna reprezentacja zorganizowanej struktury atomu renu może być dobrym materiałem na ciekawy znak. Jest w niej pewnego rodzaju porządek, ale także promieniująca energia, symbolika wyznaczania nowych obszarów i ich przekraczania. Kolor szary wykorzystany w identyfikacji reprezentuje ziemię, czerwony nawiązuje do procesów związanych z pozyskiwaniem i przetapianiem metali.

W 2014 roku w ramach restrukturyzacji Polskiej Miedzi, firma połączyła się z inną spółką zależną Grupy KGHM – Metraco.
Projekt został wykonany w ramach przedsięwzięcia „Monobrand”.

Zakres prac: strategia, rebranding, identyfikacja wizualna, komunikacja marketingowa.
Koncepcja kreatywna:
Tomasz Grądzki
Koncepcja strategiczna, analizy:
Anna Urbańska, Marcin Wołkiewicz