IBD BUSINESS SCHOOL
NOWY WIATR W ŻAGLE
IBD Business School to nowoczesna szkoła biznesu oferująca doradztwo dla firm
Szansa wejścia na rynek z nowymi produktami sprowokowała potrzebę zmiany strategii brandingowej. Dotychczasowa nazwa „Instytut Rozwoju Biznesu” przekształciła się w „Institute for Business Development”, a przekaz wizualny stał się nie tylko bardziej stonowany ale także uporządkowany i adekwatny do prestiżowej pozycji lidera.
Rdzeniem architektury marki jest znak podstawowy, który ma możliwość rozszerzania o moduły „produktowe”. IBD posiada również w swoim portfolio marki, które nie mają bezpośredniego powiązania wizualnego, lecz stylistycznie są spójne z marką główną — są to ośrodki szkoleniowe w Serocku i Warszawie.
Symbolika sygnetu zbudowana jest wokół metafory wiatru i żagli. IBD Business School pomaga studentom podejmować nowe wyzwania. Pozwala zrozumieć, że to „nie kierunek wiatru a ustawienie żagli decyduje o tym, w którym kierunku podążamy”(Jim Rohn). Ta metafora stała się swoistym przesłaniem marki.
Zakres prac: strategia, rebranding, identyfikacja wizualna, komunikacja marketingowa.
Koncepcja kreatywna: Tomasz Grądzki
Koncepcja strategiczna, analizy: Anna Urbańska, Marcin Wołkiewicz