MENNICA POLSKA

HISTORIA I KLASA

Producent monet obiegowych i kolekcjonerskich dla Narodowego Banku Polskiego, jedna z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce a także jedna z trzech najbardziej cenionych i zaawansowanych technologicznie mennic na świecie.

W 1765 roku Król Stanisław August powołał Komisję Menniczą do przeprowadzenia reformy monetarnej. Przez Blisko 250 lat historii nagromadziło się dużo elementów symbolicznych związanych z marką Mennicy czego efektem był chaos identyfikacyjny i komunikacyjny. Wejście Polski do UE otworzyło nowe możliwości handlowe i rozwojowe. Mennica Państwowa stała się Mennicą Polską, symbolika została uporządkowana a marka otrzymała nowoczesne narzędzia marketingowe.

Projektowanie marki Mennicy Polskiej rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu spójności, zebrania i przeanalizowania wszystkich nośników marki oraz kanałów komunikacji. W znaku zostały zachowane historyczne elementy monogramu w postaci liter M.W. (Monetaria Varsoviensis) i pierwotnie bite na dukatach w Mennicy Warszawskiej. Połączone litery „M i W” symbolizują nie tylko pierwsze litery nazwy ale również ilustrują ideę odciskania obrazu w prasie. Sam sygnet „MW „umieszczany jest na niektórych monetach do dzisiaj.

Zakres prac: rebranding, opakowania, komunikacja marketingowa